.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلسه هیات‌رئیسه دانشگاه احمدی‌نژاد

به گزارش شمال نیوز،در اخبار ویژه قدس آمده است:

نامه مه آفرید امیرخسروی به مقام معظم رهبری

شنیده شد که وکیل‌مدافع مه‌آفرید امیرخسروی از نگارش نامه موکلش به مقام معظم رهبری خبر داد. ایسنا نوشت؛ غلامعلی ریاحی با اشاره به ملاقات روز سه‌شنبه - 30 اردیبهشت‌ماه - با موکلش در زندان اوین، اظهار کرد: موکلم نامه‌ای را به مقام معظم رهبری نوشته است. وی ادامه داد: درخواست موکلم این است که محتوای نامه با کسب اجازه از سوی قوه قضائیه به اطلاع مسئولان و مردم برسد. وی از توضیح درمورد محتوای نامه خودداری کرد و توضیح داد: این نامه از طریق زندان اوین به معاونت اجرای احکام دادستانی فرستاده شده است.

تبرئه تبعه سیرالئون به اتهام همکاری با ایران

شنیده شد که یک دادگاه فدرال در فلوریدای آمریکا یک تبعه سیرالئون را که به تلاش برای فروش اورانیوم به ایران متهم شده بود، تبرئه کرد. ایسنا نوشت؛ پاتریک کامپبل که در سال گذشته در فرودگاه نیویورک به اتهام تلاش برای دلالی فروش اورانیوم به ایران دستگیر شده بود از سوی یک دادگاه فدرال در ایالت فلوریدا تبرئه شد. وکیل‌مدافع وی گفته بود درصورت اثبات اتهام کامپبل وی به 20 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی بالغ بر یک میلیون دلار محکوم خواهد شد. براساس این گزارش این مرد سیرالئونی در ماه اوت سال گذشته دستگیر شد که به گفته دادستان‌ها به آمریکا سفر کرده بود تا واسطه یک معامله برای فروش اورانیوم به ایران شود.

پایان محکومیت عبدا... رمضانزاده

شنیده شد که سخنگوی دولت اصلاحات با تائید خبرآزادی خود گفت: 28‌اردیبهشت‌ماه با به اتمام رسیدن پایان محکومیتم از زندان آزاد شدم و فعلا درحال استراحت هستم. نسیم نوشت؛ سخنگوی دولت اصلاحات به‌دلیل اتهاماتی همچون «اقدام علیه امنیت ملی کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده» به 5 سال حبس تعزیری از سوی شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکوم شد. وی در پی صدور حکم اولیه دادگاه، با سپردن وثیقه 800 میلیون تومانی به مدت چهار روز از زندان مرخص شده بود.

جلسه هیات‌رئیسه دانشگاه احمدی‌نژاد

شنیده شد که جلسه هیات‌رئیسه دانشگاه ایرانیان با حضور محمود احمدی‌نژاد برگزار شد. در این جلسه که معاونان دانشگاه و روسای مجتمع‌‌های آموزشی وابسته حضور داشتند، اهم مسائل و موارد مربوط به حوزه فعالیت آموزشی و تدوین سیاست‌های اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه ضمن رسیدگی به برخی پیشنهادهای مطروحه با پیشنهاد مجتمع آموزشی علوم پزشکی مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزش MBA و PHD پرستاری در سال‌جاری موافقت شد. با تصویب هیات‌رئیسه دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان، مقرر شد سایت آموزش‌های مجازی این دانشگاه به‌زودی راه‌اندازی شود.

افشاگری علیه افشاگری احمد توکلی!

شنیده شد که احمد توکلی، نماینده مجلس از افشاگری علیه برخی مفاسد اقتصادی نام برده بود ولی احمد ترک‌نژاد عضو اتاق بازرگانی اعتقاد دارد این آمارها درست نیستند. خبرآنلاین نوشت؛ در روز کنفرانس خبری احمد توکلی، احمد ترک‌نژاد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی برای ارائه توضیحاتی به محل کنفرانس خبری توکلی مراجعه کرده بود اما به گفته او اجازه حضور در مراسم به ترک‌نژاد داده نشده است. احمد ترک‌نژاد در این مورد می‌گوید: «اسناد و مدارکی در دست دارم که نشان می‌دهد حرف‌های آقای توکلی درست نیست و رانت 650 میلیون یورویی وجود ندارد». وی متذکر شد که اسناد فوق را به کمیسیون اصل 90 مجلس تحویل داده است و این اسناد درحال بررسی است. هرچند او حاضر به ارائه هیچ‌گونه اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری نشد اما طبق اطلاعات موجود، درصورت کشیده شدن پای تاجر بزرگ به میز محاکمه، احتمالا او نیز باید درمورد این اتفاقات توضیحاتی ارائه دهد.

پلیس شریعت

شنیده شد که اندونزی آئین‌نامه‌هایی درمورد حجاب اسلامی شهروندان دارد و پلیس شریعت در این کشور و به‌خصوص در مناطق مذهبی‌تر، بر پوشش افراد و «جدا بودن» زوج‌های ازدواج نکرده نظارت می‌کند. فرارو به نقل از ایندیپندنت نوشت؛ پلیس شریعت در ایستگاه‌های مشخصی نیز مستقر است و افرادی که قوانین حجاب را رعایت نمی‌کنند را «نصیحت» می‌کنند. داشتن روسری اجباری است و پوشیدن شلوار یا پیراهن تنگ ممنوع است و مردان نیز نباید شلوارک بپوشند.

پاسخ قاضی مدیرخراسانی به ادعای وکیل رحیمی

شنیده شد که رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران گفت که مشخص نیست مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی چه زمانی به اتمام می‌رسد. ایسنا نوشت؛ قاضی سیامک مدیرخراسانی اظهار کرد: مطالعه پرونده معاون اول دولت دهم هنوز به اتمام نرسیده و مشخص نیست چه زمانی مطالعه این پرونده تمام می‌شود. وی درخصوص اظهارات وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی مبنی بر اینکه تاکنون برای مطالعه پرونده توسط وی تعیین وقت نشده است، خاطرنشان کرد: در هیچ کجا شعبه‌ دادگاه به وکیل نمی‌گوید که بیا پرونده موکلت را مطالعه کن. رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ادامه داد: طبق قانون وکیل‌مدافع باید به دادگاه مراجعه کند و تقاضای مطالعه پرونده موکلش را داشته باشد. قاضی مدیرخراسانی 24 اردیبهشت‌ماه به ایسنا گفته بود که مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی- معاون اول دولت دهم- تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.دادستانی تهران روز شنبه 14 دی 1392 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و درحال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.

انگلیس: برای دریافت غرامت از ایران در حال مذاکره‌ایم

شنیده شد که لندن تایید کرد درحال مذاکره با مقامات ایرانی است تا غرامت حمله به سفارت انگلیس در تهران را دریافت کند. به گزارش بی‌بی‌سی، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در لندن گفت ما به ایران گفته ایم که لازم است مساله پرداخت غرامت برای خسارات وارد شده به سفارتمان در نوامبر سال 2011 در تهران حل شود. براساس گزارش پایگاه اینترنتی یوروپ آنلاین سخنگوی وزارت خارجه انگلیس افزود: کاردار غیرمقیم انگلیس در راستای افزایش همکاری های دو جانبه با ایران، با همتای ایرانی خود در حال مذاکره در این زمینه است.

تکذیب نشست ایران و آمریکا درباره سوریه

شنیده شد که بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی خبر روزنامه البیان امارات مبنی بر برگزاری نشست نمایندگان ایران، عربستان، آمریکا و آلمان درباره سوریه در یک پایتخت اروپایی را رد کرد. فارس نوشت؛ بخش مطبوعاتی سفارت ایران در ابوظبی با انتشار بیانیه‌ای مطلب منتشره در روزنامه البیان امارات پیرامون تشکیل جلسه در یک پایتخت اروپایی با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، عربستان، آمریکا و آلمان درباره سوریه را رد و اعلام کرد که ادعای مطرح شده بی‌اساس و فاقد صحت و اعتبار است و خبرسازی با هدف تحت الشعاع قرار دادن تحولات اخیر در صحنه و اوضاع میدانی سوریه صورت گرفته است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.